Library

08:00


Ik kijk veel series en de meeste series zijn op Netflix. Naast het kijken naar series en naar programma's, lees ik ook boeken. Ik lees soms niet elke dag, maar ik vind het wel lekker om voor het slapen gaan nog een boek te lezen. In deze nieuwe rubriek 'Library' bespreek ik de boeken en de series die ik afgelopen tijd heb gelezen en gezien.


Boeken hebben verschillende soorten thema's roman, fantasie, thrillers enz. Ik lees graag boeken waar een verhaal achter zit, de meeste zijn thrillers, een roman of een biografie. Ik bespreek het boek 'het leven van Pi'. Het boek is ook verfilmd, de film heb ik niet gezien. Eerst lees ik het boek en dan kijk ik de film, ik hoop dat het op Netflix komt. Ik ga niet in detail vertellen over deze boek.



Het boek is geschreven door Yann Martel en de oorspronkelijk taal is Engels. Pi is een jongen uit India. Hij is een hindoe, maar leert over andere geloven, zoals over de Islam en het Christendom. Hij praktiseert ze alle drie. Zijn vader heeft een dierentuin en op een dag besluit het hele gezin naar Canada per schip te gaan. Er gebeurt een ongeluk tijdens de reis naar Canada. Waardoor hij alleen op het reddingvlot overleeft samen met een Belgaalse tijger, een hyena, een gewonde zebra en een orang-oetan. Uiteindelijk overleven Pi en de tijger voor 227 dagen samen op de boot. Hoe Pi gered wordt en wat de echte verhaal is van het ongeluk, ga ik niet vertellen. Anders weet je hoe het afloopt, het is veel leuker om het zelf te lezen.

Ik vond het verhaal mooi, maar ook spannend. Soms ook griezelig, (hihi). Het interessante was voor mij, dat Pi open stond voor alle geloven. Ik had niet verwacht dat er stuk over ander geloven in zou zitten. Elke detail in het boek was uitgebreid verteld, hierdoor vond ik het boek langdradig lezen. Ik wilde dan weten wat er na gebeurd. Nu is de vraag: raad ik deze boek aan om te lezen? Ja, want je leest hoe iemand zich in een nare situatie overleeft.

Films en Series:



Meeste series en films kijk ik via Netflix. Zo heb ik naar Prison Break en Suits gekeken. Prison Break is populair onder veel mensen, omdat het spanned is en de relatie tussen broers zien, (vind ik). Prison Break is een Amerikaanse televisieserie van de zender Fox en de serie is geschreven door Paul Scheuring. Ook is hij de regisseur.
Michael Scofield is een slimme man en hij wil zijn broer Lincoln uit de gevangenis halen, want Lincoln is veroordeeld voor doodstraf wegens een moord. Maar Lincoln heeft dat niet gedaan. Om bij zijn broer Lincoln te komen, moet Michael een misdrijf plegen. En dan heeft Michael zijn plan op mijn lichaam getatoeëerd. Niemand kan het lezen, alleen Michael. Hij sluit met andere gevangen deals, zodat hij zijn plan verder kan doen. Maar zodra er meer gevangenen ervan weten...

Prison Break heeft 5 seizoenen en allemaal staan ze op Netflix.

Dit was Library voor nu.

Welke series /films en boeken heb jij gezien en/of gelezen? 
Laat mij het in de comment weten.

You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts