Kruidvat professional Make-up kwastenreiniger

16:00


Schone kwasten is belangrijk, dan voorkom je bacteriën en zo gaan je kwasten langer mee.  Kruidvat heeft in haar schappen een make-up kwastenreiniger en zegt dat het je kwasten goed reinigt. Ik nam het om te testen.
Ik weet dat MAC Cosmetic make-up kwastenreinigers heeft, maar die zijn duur. Als er in jouw woonplaats geen MAC Cosmetic te koop, dan kan je naar de dichtstbijzijnde winkel gaan of bestellen via de webshop.



Deze reiniger van de Kruidvat verfrist ook en houd de vezels van de kwast zacht. Het is voor synthetische en natuurlijke haren. Elke dag kun je met dit product, je kwast schoonmaken. Dit doe je door het aan te brengen op een tissue. Dan wrijf je de kwast erin of door ronddraaiende bewegingen te maken met de kwast. Dan komt al het viezigheid op het tissue en dan laat je de kwast drogen. 
Tada..dan is de kwast weer klaar voor gebruik.


De alcohol is het hoofdbestanddeel van de reiniger en dat kun je ook lezen in de ingredientenlijst. Alcohol doodt alle bacteriën. Als ik het flacon opendraai, dan ruik het naar frisse limoen. Dat klopt ook wel, want naast alcohol zit limoen.


Ik heb het al een paar keren gebruikt en ik ben tevreden. Het is handig om tussendoor je kwasten te reinigen, maar het vervangt de wekelijkse wasbeurt niet. Want zo merkte ik bij mijn bufferkwast, dat het niet helemaal schoonmaakt. Tenzij ik de kwast heel lang in de tissue ga rond draai, maar dat wil ik niet. Ik wil het gebruiken om even schoon te maken en dan gelijk weer verder gaan met mijn make-up.
Daarvoor heb ik hem immers gekocht. Want door de kwasten gewoon te wassen met babyshampoo, merk ik dat de kwasten veel schoner worden. 
Maar ik vind de Kruidvat professional make-up kwastenreiniger niet slecht, want bij mijn anderen kwasten gaat de viezigheid gemakkelijker weg. Als het op is, dan ga ik het wel weer opnieuw kopen. 
Het kost rond de 3 euro, dat vind ik niet duur. 

Tot volgende keer!

You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts