Vervolg Strijden om iets...

13:00

Op mijn oude blog had ik een blogpost geplaatst over als je graag iets wilt doen, maar je moet er misschien iets extra voor doen of iets houdt je tegen.

Ik had geschreven dat ik klaar was met mijn opleiding en dat ik verder wilde leren. En dat de school mij geen opleiding meer wilde bieden, omdat ze zagen dat er weinig slaag kans is. Terwijl ik er iets anders over denk.

Ik wilde de opleiding secretaresse niveau 3 volgen. Ondertussen zijn we al een paar maanden verder en is de schooljaar al begonnen.

Je zult je misschien afvragen wat ik ondertussen gedaan heb. Inmiddels volg ik de opleiding die ik graag wil doen, maar niet op mijn oude school,(oude....??) ja ik zit nu op een andere mbo-school.

De school waar ik nu op zit heet: ID-College. Zij willen mij wel een opleiding aanbieden. Ik had mij ingeschreven op een andere locatie, want in Leiden kreeg ik te horen dat er geen lift was in het gebouw. En ja een lift is wel handig voor mij, aangezien ik in een rolstoel zit.

In het begin was het nog even afwachten of de opleiding wel zo starten, want er waren eerst te weinig aanmeldingen op een andere locatie. En de vraag was ook of de opleiding wel zou gaan starten. Maar gelukkig is er wel een lift in de locatie Leiden, dus ik kan mijn opleiding gewoon in mijn eigen woonplaats starten.

Inmiddels ben ik met de opleiding gestart en ik heb het naar mijn zin op school. Naar je zin hebben, dat is wel erg belangrijk.

Wat ik in dit blogpost wil meegeven is, dat als je iets wilt bereiken. Dat je er gewoon voor moet gaan en ook al zijn er obstakels. Gewoon door zetten, maar wees wel realistisch....

Tot de volgende keer!

You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts