DIY: Kraag customizen

15:03


Vandaag heb ik een DIY (Do it yourself) in de planning staan. Er zijn blouse, die kralen hebben op hun kraag. In mijn kledingkast hangt een blouse en ik dacht 'dat kan ik ook zelf doen'. Toen heb ik aantal kralen gekocht. 





Eerst had ik een patroon bedacht. Dat is wel belangrijk. 


  1. Wat heb je nodig?

  • Een schaar
  • Garen
  • Kralen
  • Naald
Je knipt een stuk draad en die doe je door de naald. Dan maak je een knopje. Bij het plaatje 2 schuif je de naald in de kraag, zodat je kunt beginnen. Begin in het hoekje van de kraag. Op het plaatje 3: pak je een kraal en die haal je door de naald. Dan ga je even kijken waar de kraal eindigt, zodat je daar de naald weer inzet om de kraal vast te zetten. 
Plaatje 4: Doordat deze kraag is gevoerd, pak ik alleen de bovenste stof. Want anders krijg je onderaan de kraag een knopje en dat wil ik niet zien. Je steekt de naald alleen in de bovenste stof en je maakt een klein vouwtje. Dan steek je de naald recht uit, zoals op het plaatje nummer 4. Zo ga je door tot wanneer jij denkt dat het mooi is.



Zo ziet de kraag er nu uit. Het is mooier geworden en ik vond het leuk om het te doen.
Ik hoop dat de instructie helder is. De plaatjes laten het goed zien.


Liefs,
Khadija


You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts