Mijn trip naar Keulen

12:09

Vorige jaar oktober ben ik (niet alleen) naar Keulen geweest. Het was voor een paar dagen, andere muren en omgeving zien. Eigenlijk had ik een ander plan, namelijk om mijn familie te zien.

Na aantal weken zoeken naar een geschikt hotel kon er treintickets geboekt worden. Oh ja, we gingen met de trein, dat is sneller. We kozen voor de trein, zodat we lekker naar buiten kunnen kijken. Nu de treintickets geboekt waren, was het tijd om de assistentie te regelen. Iemand die mij helpt om in/uit de trein te komen. Nadat alles geregeld was, was ik onzeker of de hulpaanvraag in Duitsland goed is aangekomen. 

Het was zover om te gaan vertrekken. Ik had al op geschreven waar ik in Keulen naartoe wilde gaan. In Keulen is er een chocolademuseum en van het bekende chocolademerk Lindt. Verder lekker door de straten wandelen/rijden. 

De treinreis verliep in Nederland en in Duitsland goed. Dus het piekeren, was nergens voor nodig. Het hotel zag er zoals op de foto's hetzelfde uit, er waren geen verassingen. We verbleven 3 nachten in het hotel. Het hotel is in het centrum van Keulen, waardoor we bijna geen gebruik hebben gemaakt van het OV. We hebben 1 keer gebruikt gemaakt van de metro en dat was toen we aankwamen in Keulen om naar het hotel te gaan. Toen ik uit de metro wilde rijden, schoot een drempel omhoog. Ik vroeg me af hoe ik eruit kom, aangezien de metro snel weer rijd. Wat blijkt iemand moet op de drempel staan en dan een rolstoeler naar binnen en naar buiten. Dat vind ik onhandig, want het betekend dat er altijd iemand bij moet zijn. Jammer!



We hebben veel gewandeld en daardoor zie je meer van de stad. Het chocolademuseum is groot en je kunt zien hoe ze chocolade repen maken. En je krijgt informatie over de cacao en over de geschiedenis van het chocolademerk 'Lindt', wat ik interessant vond. Geen zorgen alles staat ook in het Engels. Je doorloopt het hele proces van cacao tot de eetbare chocoladereep. En als je alles hebt gezien, dan kun je in de chocolade winkel, chocoladereep kopen enz. Dat heb ik wel gedaan, want dat kon ik niet weerstaan. 



Op het internet las ik dat er een wijk (Belgisches Viertel) is, die bekend is om Belgische straatnamen en om de huizen/gebouwen. Het is vlakbij de winkelstraten en het is goed te combineren met winkelen. Over winkelen gesproken, in Keulen kun je goed winkelen. Er is een lange winkelstraat...

Keulen is een leuke stad om te bezoeken, want het ligt aan de Rijn en het leuke hotspots om te bezoeken. Het chocolademuseum is rolstoelvriendelijk en er zijn liften. Als je een mindervalidenparkeerkaart hebt, neem deze mee. Dan krijg je wellicht korting op je entreekaartje, je begeleider hoeft volgens mij niet te betalen. Bijna alles is per voet/fiets bereikbaar, mits het hotel in het centrum ligt. We gingen zelfs per voet naar het treinstation, want de lift naar de metroplatform was buiten gebruik. En als laatste een foto gemaakt bij het bekende Dom van Keulen.





Ben jij naar Keulen geweest? Wat vind je van de stad?


Khadija


You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts