Recept: Witte bonensalade met tonijn

10:30



Ik heb een recept gevonden met witte bonen. Normaal at ik geen witte bonen, omdat ik het niet lust. Altijd zegt mijn moeder hoe goed het wel niet is. Door deze recept ben ik witte bonen gaan eten. Het is een salade met tonijn.


Deze recept heb ik in de Allerhande gevonden. Het is een stevig en een licht salade. Ik at het als avondmaaltijd. En het vulde goed. Dan nu het recept.

Ingrediënten:


  • 1/2 sinaasappel (uitgeperst)
  • 2 tl dijonmosterd
  • 5 el olijfolie
  • 2 sjaloten (fijngesnipperd)
  • 1 bakje platte peterselie (20 gr, fijngesneden)
  • 2 zoete puntpaprika
  • 1 pot witte bonen (720 g, afgespoeld en uitgelekt)
  • 2 blikjes tonijnmoot in olijfolie (a 160g, uitgelekt)
Bereiding:
Eerst meng je sinaasappelsap, de mosterd en olie in een kom tot een dressing. Roer de sjaloten en peterselie erdoor. Als je geen sjalotten heb, kun je ook rode uien gebruiken. Snijd de steelaanzet van de paprika's en verwijder de zaadlijsten. Puntparika's kun je ook vervangen door gewone paprika. Snijd de paprika's in vieren en snijd het vruchtvlees in dunne repen. 

Meng de dressing met de paprika, bonen en tonijn. Breng op smaak met peper en eventueel zout.

Ik vond het lekker smaken en ik ga het zeker nog een keer maken. 

Liefs,
Khadija

You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts