Column: perfectionist

11:30


Ik ben een perfectionist. Dingen moeten bij mij netjes zijn. 'moeten' dat is misschien een groot woord, maar ik vind fijn als iets netjes staat en/of is. Dit eigenschap heb ik geërfd van mijn moeder. Dat moet haast wel, want ook zij wilt dat iets netjes staat. 

Als mijn moeder ziet dat mijn kamer niet opgeruimd is, dan werd ik daar op aangesproken. Soms had ik geen zin om het te doen. Maar nu houd ik het wel in de gaten. Omdat het dan netjes staat. Alles staat op zijn plek. Dit eigenschap is gelukkig geen dwang. Er zijn van die programma's, waarin mensen worden geholpen met dwang. Maar dat is bij mij gelukkig niet zo. 

Netjes zijn en alles perfect willen hebben kan ook een nadeel zijn. Nou, doordat je perfectionist bent, werk je misschien wat langzamer. Of krijg je dingen niet snel af. Nu ik bezig ben met een armband weven en daarvoor gebruik ik kralen. Het wil nog weleens voorkomen, dat een kraal niet netjes op zijn plek zit. Of helemaal gedraaid. Dan dan doe ik het opnieuw. En zo duurt het wel even, voordat het armband af is (hihi) 

Liefs,
Khadija

You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts