Column: mijn trip naar Berlijn

08:00


 Een maand geleden was ik een paar dagen naar Berlijn geweest. Ik wilde graag een nieuw stad bekijken, maar wat niet heel ver weg is van Nederland. Dus koos ik voor Berlijn, voor Duitsland. Berlijn is niet heel ver weg, wel goed te doen met trein en vliegtuig. De achterliggende reden was dat ik graag Duitsland wil zien.

A month ago, I was for a few days in Berlin. I wanted to see an new city, and not so far from Holland. So I chose for Berlin, Germany. Berlin is not so far, and you can go there by train or airplane. The main reason was that, I would like to see Germany. 

Voor 4 dagen ben ik samen met mijn moeder naar Berlijn gegaan. Vooraf moest ik veel dingen regelen, want naast het aanvragen voor assistentie in de trein en het vinden van een rolstoelvriendelijke hotel. Ik wilde ook hulpmiddelen in Berlijn huren, zoals een tillift en een douchestoel. Dat kost allemaal tijd, maar ik vind niet erg om te doen. Iedereen moet wel iets regelen voor zijn/haar vakantie, ik iets meer.

For 4 days I went with my mother to Berlin. Before we started our trip, I had to arrange a lot of things, including arrange for an assistent at the train and looking for a wheelchair friendly hotel. I also wanted some personal tools, like home patient lift and a shower chair. It cost a lot of time, but I accept it. Everyone has to arrange for his/her holiday, but I little more.


Maar het weerhoudt me niet om op vakantie te gaan. Goed, na vele e-mailcontact was alles geregeld. Ondanks een vervelend momentje van de heenreis (vertraging), was mijn trip erg leuk. We verbleven in de Ibis hotel Mitte, wat een fijne en goed bereikbare hotel is. De hulpmiddelen stonden in mijn hotelkamer. Ik raad dit hotel zeker aan.

But it does not stop me to travel. Good, after a lot of mail contact, everything has arranged. Nevertheless, an  annoying moment on the outward journey (delay), was my trip very nice. We stayed in the Ibis hotel Mitte, which is an good en easily accessible hotel. The personal tools were in my hotel room. I recommend this hotel.

Volgende keer een nieuw column over mijn trip.
Next time an new column about my trip.

Liefs / Love,
Khadija

You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts