Mijn eerste make-up

11:28


Als puber mocht ik geen make-up dragen. Mijn moeder vond dat ik toen nog te jong daarvoor was. Daar ben ik het wel mee eens. Ik vind dat pubers het op een latere leeftijd mogen ontdekken.


Ik kan me nog herinneren dat mijn lerares van groep 2 een lippenstick op mijn lippen had gesmeerd en dat deed ze ook bij mijn 'toen vriendinnetje'. Alleen weet ik niet waarom we dat hebben gedaan. Maar toen mijn moeder mij kwam ophalen, moest ze wel even lachen. Ze werd niet boos ofzo.

Toen ik 14 jaar was, ging ik in de toilettas van mijn moeder graaien. Als we een feest hadden, dan keek ik hoe mijn moeder zich ging opmaken en ik sta mijn neus in haar make-up producten. Ik was toen nieuwsgierig.

Ook weet ik nog dat ik stiekem een zwarte oogpotlood pakte, toen me moeder weg was. En opeens kwam ze terug, dus ik ging heel snel alles weghalen. Want ik had al een lijntje gezet op mijn oog. Maar gelukkig zag ze er niks van. Ze zou denk ik niet echt boos worden, als ze mij had betrapt.

Ik mocht wel mijn nagels lakken en dat vond ik altijd leuk om te doen. Als ik in de winkel een nagellak zag, dan mocht ik die altijd wel kopen.

Ik kan met mijn moeder over alles praten. Dit had ik ook toen ik mascara wilde gebruiken. Ik vertelde waarom dat ik wilde. Ik vind het mooier staan en het geeft mijn ogen iets extra. Me moeder was in het begin een beetje tegen, maar uiteindelijk mocht het. Ik was toen 16 jaar of 17 jaar. Nu draag ik bijna elke dag mascara en ook andere make-up items.

Zelf vind ik dat kinderen die een puber beginnen te worden nog geen make-up mogen gebruiken. Ik zie weleens een meisje (ik denk)van 11 jaar al een mascara dragen. Dit komt denk ik doordat ze andere meisjes wel dit doen en dan wilt ze het graag ook proberen. Dat kan ik wel begrijpen, alleen vind ik dat ze daar nog te jong voor is. Als het van haar ouders mag, dan vind ik het prima. Maar ze is nog een kind en moet nog lekker genieten van haar kindertijd.

Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar ik vind dat een meisje halverwege haar pubertijd een mascara mag dragen en later de rest.

Dit is mijn mening en hoef je niet mee eens te zijn, maar het mag!


Wat vinden jullie? En op welke leeftijd mocht jij make-up gebruiken?


Tot volgende keer!

Khadija


bron afbeelding: google.nl/afbeeldingen

You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts