Waaraan denk jij aan de winter?

09:00


Winter…
Het is koud buiten, bladeren vallen uit de bomen. We pakken ons eigen in met truien, sjaals, handschoenen enz. Als ik het woord ' winter' hoor, dan denk ik aan die elementen. Ik ben geen winter mens, want ik houd meer van een warm tempratuurtje en van lichte kleding aan trekken.

De winter haat ik niet, want als ik er aan denken. Dan komen er ook ander woorden voorbij, namelijk bijna elke avond kaarsjes aansteken, het woordje knus, warmte. Warmte??? zul je misschien denken. Ja, want binnen is het lekker warm door de verwarming. Je doet een warm deken om je heen en/of je zit knus tegen je ouders aan. Dat is ook warmte en weer knus.



Het woord 'chocolade' komt bij mij vaker in de winter voor. In de winter heb ik meer zin in chocolade. Soms vind ik het best gek, want in de andere seizoenen eet ik het minder. Ik zit bijna elke avond een reep chocolade binnen te werken haha. Maar gelukkig wordt ik er niet dik van.

In de winter valt de sneeuw. Sneeuw en ik zijn niet altijd vriendjes, want als er een dik pak sneeuw buiten ligt, dan kan ik weleens vastzitten of dan rijden mijn wielen de andere kant op. En dan vindt ik de sneeuw even niet meer leuk. Maar als ik naar buiten kijken, dan vind ik de sneeuw wel prachtig mooi uitzien. Al het witte laag sneeuw op de daken en grond.

Waaraan denken jullie aan de winter? 

Liefs, 

Khadija

You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts