Peeks of the Weeks #13

15:58


Vandaag staat weer de Peeks of the Weeks online met leuke foto's, vind ikzelf. Ik ben paar dagen op vakantie geweest. Op de andere dagen ging ik lekker bloggen. Kijk je gezellig mee?
Peeks of the Weeks bestaat deze keer uit heleboel foto's, want de foto's zijn begin mei gemaakt en ik heb aantal weken geleden geen peeks of the weeks op mijn blog geplaatst. Ik hoop niet dat je dat erg vindt.

Meestal op de maandagen gaan we altijd wel boodschappen doen. Buiten de winkelcentrum heb je nog allerlei winkeltjes, waaronder ook deze winkel met groenten, fruit enz. Binnen in de winkel is het vrij krap, dus bleef ik buiten staan. Gelukkig scheen de zon.


Toen was het tijd voor de lunch. Ik nam twee sneetjes brood met beleg erop. Daarna ging ik een artikel schrijven voor de blog.


Deze artikel staat inmiddels al online en misschien heb je die al gezien.


Een lekker bakkie koffie bij de autogarage. Onze auto moest voor een APK-keuring naar de garage.


Als avondeten at ik Moussaka. Dat is een Grieks aardappel ovenschotel met gehakt en tomatensaus. Het smaakte heerlijk! Tip: serveer er yoghurt met geraspte komkommer erbij. 


Een lekkere croissant voor de lunch. 


Daarna schreef ik een artikel voor de blog. 


Ik maakte een planning voor de dagen dat ik op vakantie was. Zo kwam er dan toch een artikel online. 


Ik was vergeten om een foto te maken van mijn ontbijt en lunch. Nu heb ik alleen een foto van de avondeten. Dit was rijst met groenten en kip saté. Daarnaast serveer ik ook kroepoek. nomnomnom. 


Op diezelfde dag (9 mei) heb ik artikel geschreven, want ik wilde het graag af hebben voor de vakantie. 


(10 mei): In de programma Gimp ging ik aantal foto's bewerken. Dat moet ook gebeuren, anders heb ik geen foto's voor de artikelen.


Na al dat bewerken, had ik wel trek in een broodje met kaas. Ondertussen ging ik lekker surfen op het internet. Andere blogs lezen.


Ik maakte samen met mijn moeder tarte tatin en die aten we gezellig bij de thee op. 


Toen was het zover. Op 12 mei ging ik op vakantie naar Istanbul. Ik had er onwijs veel zin in.


Even een selfie in de vliegtuig.


In de hotelkamer keek ik Turkse televisie, hoewel ik het eigenlijk niet versta. 


Ik at in de restaurant van het hotel, waar ik verbleef. Het was spaghetti bolognese en het smaakte wel lekker.


Lekker winkelen in Istanbul.


We proberen twee bezienswaardigheden in een dag te bezoeken. Na het winkelen gingen we naar Ortakoy moskee. Het is klein moskee aan de Bosporus. Lekker bootjes kijken en naar de prachtige water.


Ik bestelde als avondeten een tonijn paninni, maar ik kreeg twee mini bolletjes met tonijn (uit blik). Ik had eigenlijk iets ander verwacht. De broodjes waren hard, maar smaakte het redelijk lekker. Dit was ook in het restaurant van het hotel.


Ik fotografeerde dit bankje in de shopping mall. Want ik vind het een vrolijke bank met allemaal vlinders. 


Daarna gingen we naar een ander shopping mall, gelukkig lagen ze vlakbij elkaar in de buurt. Deze shopping maal heet Cevahir en is heel erg groot met veel winkels. Op de 6 of de 5 verdieping vind je allemaal restaurantjes, waar je kunt eten. Als ik weer naar Istanbul ga, dan ga ik er weer heen Inshallah.


Dit was mijn ontbijt in het hotel op mijn laatste dag in Istanbul. Daar maakte ik een foto van. Je zult wel begrijpen dat ik dat niet leuk vond om weer naar huis te gaan. Wanneer ik op vakantie ben, dan eet ik meer dan thuis. Nou ja, ik kies dan meer. grappig is dat. Hebben jullie dat ook?


Albert Heijn kar, want we moesten boodschappen doen. In de koelkast lag er niet zoveel meer in, toen we weer thuis kwamen van vakantie. 


Foto's maken voor de blog. 


Voor het eerst probeerde ik Kantonese kip uit. Het beviel me wel.


Zaterdag 24 mei: Ik was uitgenodigd voor een verlovingsfeest. Toen ben ik naar de stad geweest, want me moeder wilde leuke schoenen hebben. Deze foto maakte ik in de winkel Van Haren.


Op weg naar de feest en dit was mijn outfit. Een zacht, licht, bloemen colber met een perzik kleurig blouse. 


Maandag 26 mei; Even naar de apotheek om aantal dingen op te halen. Maar ik moest even wachten totdat de spullen bij elkaar werden klaar gemaakt. 


Op woensdag 28 mei had ik een afspraak bij de fysiotherapie. Daar kom ik elke week langs om mijn spieren te trainen. 


Lunchtijd!


De laatste weekend van de mei scheen de zon lekker en ik besloot om in de tuin te gaan zitten. Te genieten van de zon. 


Lekker gekookt eitje op brood, dat was als lunch. 


Via Imovie bewerk ik mijn video. Ik was de shoplog video van mijn vakantie in Istanbul aan het bewerken. Deze video staat al online. 


Ik at een gerecht uit de Franse keuken. Gekookte aardappelen, spinazie en cherry tomaten dat leek mij wel lekker. Maar eigenlijk was het niet zo. Dit recept zag ik de Allerhande van Albert Heijn. Ik vind dat daar altijd wel leuke receptjes staan. 


Maandag 2 juni; Lunch bestond uit pannenkoeken met boter en poedersuiker. 


En ik schreef een boodschappenlijstje, want ik ging even naar de winkels. We hadden geen lasagne bladen meer en ik wilde op die dag lasagne eten. 

Dit was peeks of the weeks voor vandaag. Heleboel foto's en ik hoop niet dat je dat heel erg vindt.
Hoe zag je weken eruit?








































You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts