Drogisterijen zijn net als een speelgoedwinkel

16:14

Het is me opgevallen dat wanneer ik een drogisterij binnenloop (correctie: binnenrijd), altijd wel iets in mijn handen heb.
Vandaag ga ik gezellig samen met mijn moeder boodschappen doen. Nog voordat we naar de supermarkt binnen gaan, vraag ik aan mijn lieve moeder 'ik wil nog even naar de drogist.'


In het begin van de winkel staan allerlei shampoo's. Ik weet dat verderop in de winkel make-up schappen staan. Dan zegt er een stemmetje: 'rij er maar naartoe, gewoon even snuffelen'. Maar dan spreekt een stemmetje tegen. En ja hoor, ik rij er toch naartoe. Soms gebeurt het weleens dat ik met iets naar buiten rijd. Dat kan een oogschaduw tot een gezichtcremetje zijn. Ik moet gewoon daar langs rijden. Ik weet niet wat het is. Gewoon even voelen, kijken naar de mooie kleuren die er zijn.

      

Het lijkt wel of ik een meisje van 6 jaar ben en die in een grote snoepwinkel staat. Ik durf het bijna niet te noemen. Ben ik besmet aan een make-up virus? Nee, toch. Straks moet ik naar een speciale make-up verslaafden kliniek. Nee.. zo erg is het niet. Ik vind het leuk om bezig te zijn met make-up en/of met mijn huid. Of gewoon de nieuwe trend ontdekken. Ik mag best iets kopen, zo lang ik maar mijn geld goed in de gaten houd.

Herken jij dit ook? Het hoeft niet dezelfde onderwerp te zijn. Vertel het in de comments.

Ik hoop dat je het een leuk stukje vind.

Tot de volgende keer.

Khadija


You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts