Reading books: Een keuken in saffraan en Weggelopen

15:00


Ik ben iemand die niet elke dag leest. Maar ik heb altijd van die read moods en ik lees het vaakst, als ik vaak op vakantie ben. Hoewel ik lezen lekker vindt om te doen.

In dit artikel bespreek ik boeken, die ik heb gelezen. Ik vertel een beetje waar het over gaat en wat ik van het verhaal vond. Vandaag heb ik een twee boeken, die ik graag met jullie wil bespreken. 
Ben je benieuwd welke dat zijn? Lees gezellig verder.


De eerste boek heet 'Weggelopen'.  Het is een roman met vleugje spanning.

'Edith wil niet gevonden worden en ze vlucht naar een anoniem leven in de grote stad. Met een nieuwe uiterlijk en een andere naam gaat ze werken in London als huishoudster bij Adam, een uitgever. Edith en Adam raken straalverliefd. Maar haar verleden zit haar op de hielen.'

Ook al is het een roman, vond ik het toch wel spannend. Af en toe in het verhaal zaten spannende stukken in. Het is niet zo dat het alleen maar over de liefde gaat. Maar het bevat ook geheimen en die maken het verhaal spannend.
Ik vond het makkelijk om te lezen. Het is een boek waarmee je lekker op de bank kunt lezen.


De volgende boek heet 'Een keuken in saffraan'. Dit is ook een roman, maar je komt te weten over het Iraanse geschiedenis.

'Maryam is een Iraans meisje en ze komt uit een groot gezin. Het gezin bestaat uit meisjes en hen vader had een belangrijke plek in het land. Maryam is een ander meisje niet dat ze anders uit ziet, maar ze heeft ambities. Ze wil namelijk zuster worden. Er werk een man en hij heet Ali. Op een dag waren ze in markt en ze hoorde veel geschreeuw. Ze moesten schuilen, maar Maryam wordt door gestraft. Sara (haar dochter) wil het verleden van haar moeder horen.'

Het is soms een ingrijpende verhaal en je leest dat iemand opeens raar reageert. Dan snap je niet waarom degene zo iets doet. Na verder lezen, begrijp je waarom. Er zijn ook leuke moment in het verhaal. Daarnaast kom je te weten over het Iraanse cultuur.



Ik vond het een spannend, interessant en zielig verhaal. Ik dook (figuurlijk) in het verhaal, zo spannend/interessant is het verhaal. Mede door dat het verhaal makkelijk is geschreven.

Lees jij ook boeken? Wat voor soort verhalen lees je?


Liefs,

Khadija 




You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts